מהו ייפוי כוח מתמשך ולמה אתם צריכים את זה

עורך דין חותם על מסמכים

אחד המסמכים המשפטיים החשובים ביותר הגיח לעולם המשפט בישראל רק לפני שנים מעטות וכבר יש נהירה גדולה של רבים לעשות בו שימוש. מסמך זה הוא ייפוי כוח מתמשך והוא נועד על מנת לעשות סדר בכל הנוגע לטיפול וניהול ענייניו של אדם שכבר איננו יכול לעשות זאת בכוחות עצמו.

כולנו רוצים להיות בריאים, כשירים וצלולים לנצח אבל רובנו גם יודעים שהדברים לא מנהלים בדיוק כך. עם השנים אנו חשופים ליותר מחלות או פציעות קשות שעלולות לפגוע ביכולת שלנו לקבל החלטות בכוחות עצמנו או לנהל את העניינים שלנו עצמאית.

לאורך שנים ארוכות מי שנקלעו למצב שכזה נאלצו לסמוך על בית המשפט או על המשפחה הקרובה שלהם שתדאג לטפל בהם. יש מקרים בהם לא נמצא מי שיש לו זמן או רצון לטפל באותו אדם ובית המשפט מינה לו אדם זר שיהיה אחראי על ענייניו או אפילו אם מינה לו אדם שהוא חבר או קרוב משפחה, אותו אדם לאו דווקא ניהל את העניינים על פי רצונותיו של מי שנזקק לשירות הזה.

עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך נועדה למנוע מצבים שכאלו ולעשות סדר בעניין. את המסמך עורכים באמצעות עורך דין לענייני משפחה בחיפה שיש לו הסמכה לערוך מסמכים מסוג זה.

מהו מסמך ייפוי כוח מתמשך?

עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך מאפשרת לכל אזרח בישראל מעל גיל 18 שהוא צלול בראשו למנות אדם אחר מעל גיל 18 שמסכים לכך, להיות ממונה מטעמו על ניהול העניינים שלו במקרה והוא לא יוכל לנהל אותם בכוחות עצמו.

למעשה ניתן למנות מספר אנשים לעניין זה ואף לחלק בניהם את התפקידים השונים כך שהאחות האהובה שהיא בעלת הכשרה של מטפלת תהיה אחראית על ענייניו הרפואיים והחבר הקרוב שהוא עורך דין יהיה אחראי על העניינים הפיננסיים שלו וכדומה.

מעבר לבחירת הממונים מטעמו הוא יכול אף לציין איך ירצה שהעניינים הללו ינוהלו. הממנה יכול לבקש מראש לא לקבל תרופות או לעבור טיפולים כאלו ואחרים, באיזה בית אבות הוא מעוניין לשהות, האם יקבל רק מזון כשר וכן הלאה. ניתן לכלול כל סעיף שחשוב עבור הממנה ותפקיד הממונים בעתיד יהיה להקפיד ככל שניתן הדבר על הבקשות שלו.

על המסמך חותמים הממנה והממונה או הממונים מטעמו ועורך הדין שערך את ההסכם. ההסכם עובר לאפוטרופוס הכללי כדי לקבל גושפנקא רשמית ומרגע זה הוא נכנס לתוקף עד אשר יהיה צורך לעשות בו שימוש או אם הממונה מחליט לסגת מהתחייבויות במהלך השנים מכל סיבה שהיא.

במידה ויש צורך לעשות במסמך שימוש, מגיש אותו הממונה לבית המשפט בבקשה שיקבל את ניהול העניינים לידיו ומרגע זה הוא האחראי על הממנה שלו. יש כמובן להציג הוכחות שאכן המצב מתאים לתנאים שכתובים במסמך המקורי (אי יכולת של הממונה לנהל את ענייניו בכוחות עצמו וכן הלאה).

אתר חוק וסדר הוא אינדקס של עורכי דין בחיפה ובקריות, לרבות עורכי דין לענייני משפחה והוא זה שכתב את המאמר הנ"ל.

By admin
דילוג לתוכן